bruisende zaken

Hoe kan je marketing goed inzetten in het bedrijfsleven?

Hoe kan je marketing goed inzetten in het bedrijfsleven?

20-05-2020

Marketing is op allerlei manieren in te zetten in het bedrijfsleven. Het is echter van belang om de juiste marketinginstrumenten toe te passen. Dat betekent ook dat het belangrijk is dat er in de basis een gedegen kennis van marketing is.

Het is in dat kader haast een vereiste om de expertise van marketingexperts te gebruiken. Bijvoorbeeld experts die op marketinggebied een van de NIMA opleidingen hebben gevolgd. Een NIMA C opleiding voorziet bijvoorbeeld in de kennis om op een efficiënte manier commercieel beleid uit te stippelen. Zo is marketing ook digitaal in te zetten door een digital marketeer. Op welke manier de marketing goed is in te zetten in het bedrijfsleven? Dat ontdek je hier.

Offline en online marketinginstrumenten combineren
Van oudsher zijn er marketinginstrumenten die zich richten op de offline benadering van de doelgroep. Tegenwoordig voeren de online marketingmethoden de boventoon. Dat wil niet zeggen dat beide los van elkaar zijn te zien. Het is juist heel goed om marketing zowel offline als online in het bedrijfsleven in te zetten. Beide instrumenten versterken elkaar in dat geval.

Inspelen op de klantverwachtingen
De klant is altijd al het uitgangspunt geweest, maar in deze tijd speelt de hele klantreis een grote rol. Dat komt omdat de klantverwachtingen door de jaren zijn veranderd. Klanten zijn in deze tijd veeleisend en willen niet alleen een goede service, maar ook gemak ervaren. Het is daarom in de eerste plaats belangrijk dat klanten online de weg vinden naar je bedrijf. Daarvoor zijn diverse middelen in te zetten, zoals contentmarketing en social media marketing. Om klanten te binden, eindigt de reis niet bij het verlaten van de website. Een nieuwsbrief is bijvoorbeeld een prima online marketinginstrument om klanten te binden.

Focus op mobiele marketing
Mobiele marketing is eveneens in te zetten in het bedrijfsleven. Het mobiele gebruik groeit nog altijd en daar ligt een gigantische marketingmarkt open voor bedrijven. Een van de voordelen van deze moderne marketingvormen is dat er geen sprake is van gebondenheid aan tijd of plaats. Bovendien voorziet mobiele marketing in de mogelijkheid van interactie net als in personalisatie. De toepassing van mobiele marketing richt zich op smartphones, maar ook op tablets. Hierbij is onder meer gebruik te maken van QR-codes, applicaties en berichten via sms verzenden.

 

Het is overigens altijd belangrijk om de resultaten van marketingcampagnes te meten. Zo ontdek je welke acties succesvol zijn en welke campagnes met aanpassingen nog verder te verbeteren zijn.

Delen


MEER BRUISENDE ZAKEN


EDITIE VAN DE MAAND


bekijk vorige edities


BLIJF ALTIJD OP DE HOOGTE MET DE BRUIST NIEUWSBRIEF

 

Mocht je de nieuwsbrief niet meer willen ontvangen, dan kun je je onderaan de desbetreffende nieuwsbrief eenvoudig afmelden.

Wij nemen de privacy van persoonsgegevens zeer serieus. Je persoonlijke gegevens worden niet aan derden verkocht of verstrekt zonder dat er door jou toestemming wordt gegeven. Wij verwerken persoonsgegevens alleen voor het doel waarvoor ze zijn verstrekt en in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevens Bescherming (AVG).